قهوه نیویورکی یا قهوه مرگ

قهوه مرگ یا ددویش کافی

قهوه کافئین بالا دوست داری؟

آیا شما هم از ان دسته از افراد هستید که به دنبال قهوه ای با میزان کافئین بسیار بالا هستید که موتور شما را به حرکت درآورد؟ پس احتمالاً قبلاً آوازه دد ویش کافی یا نیویورک کافی به گوشتان برخورد کرده است. اما، مانند هر محصولی که عمدتاً به صورت آنلاین فروخته می شود. چگونه می توانید مطمئن شوید که این قهوه برای شما مناسب است و مطابق سلیقه تان خواهد بود؟

ما تصمیم گرفتیم قهوه آرزوی مرگ را برای شما تحلیل و بررسی کنیم. تا بتوانید خودتان برای خرید یا عدم خرید آن تصمیم بگیرید. قبل از شروع اگه دوست دارید یک قهوه عالی خریداری کنید اما نمیدونید از کجا حتما یه سر به فروشگاه ما در این آدرس بزنید.

شرکت دد ویش کافی یا قهوه مرگ

شرکت دد ویش کافی توسط شخصی به نام مایک براون در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک کافی شاپ در ساراتوگا اسپرینگز، واقع در شهر نیویورک شروع به کار کرد. آنها پس از اینکه ترکیبی مناسب از دانه ی قهوه و روش مخصوص خود را برای برشته کردن تخصصی به دست آوردند. فعالیت خود را به صورت حرفه ای آغاز کردند تا معجون خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

کافئین قهوه

دد ویش کافی در درجه اول قهوه خود را از کشور های  هند و پرو می گیرد. دائما از دانه های مناطق مختلف نمونه برداری می کنند تا تغییرات آب و هوایی و تمامی شرایط طبیعی را که بر کیفیت قهوه تأثیر می گذارد، در نظر بگیرند. با این حال، آنها از این نظر منحصر به فرد هستند.

میزان کافئین تا حد زیادی به نوع دانه های مورد استفاده بستگی دارد. با این حال در فرآیند برشته کردن است که شرکت دد ویش کافی امضای اعتبار خود را به روی قهوه خود میزند. برشته کردن قهوه به شیوه های مختلفی میتواند داشته باشد اما به صورت کلی همگی از یک قانون پیروی میکنند. اما این فرآیند به خودی خود یک راز است، بنابراین اطلاعات زیادی برای منتشر کردن درباره آن وجود ندارد.

برشته شدن به شدت به روی محصول نهایی و شدت طعم آنها تأثیر می گذارد. اما، مهم است که توجه داشته باشید که درجه روست یا برشته کاری تیره کافئین کمتری نسبت به روست های روشن و سبک دارند.

بهترین قهوه های اسپرسو

۱۶۵,۰۰۰ تومان۶۴۰,۰۰۰ تومان
۱۹۱,۰۰۰ تومان
۳۴۱,۰۰۰ تومان۵۹۶,۰۰۰ تومان
۲۷۲,۰۰۰ تومان۴۷۸,۰۰۰ تومان
۴۶۴,۰۰۰ تومان۸۰۳,۰۰۰ تومان

برشته کاری درکاپی

قهوه ترکیبی صبحانه درکاپی

۳۴۶,۰۰۰ تومان۵۸۷,۰۰۰ تومان

پایداری

در حالی که طعم قهوه چیز زیادی در مورد پایداری و مدت زمانی که تاثیرات کافئین در بدن شما میماند به شما نمی گوید. اما در مورد کیفیت شرکت و کیفیت دانه قهوه استفاده شده چیزهای زیادی برای گفتن دارد. قهوه یک محصول معتبر و سودآور برای تجارت است. شرکت دد ویش کافی حتی یک صفحه از وب سایت خود را به اطلاعات و مطالب درباره قهوه های خود اختصاص داده اند. که چرا دانه های خود را از این طریق تهیه می کنند.

تازگی قهوه

هم بسته بندی و هم کیف دارای تاریخ مشخص شده «فروش تا…» هستند. با این حال، تاریخ برشته شدن قهوه به وضوح مشخص نشده است. برای شرکت‌هایی که به این انداز معتبر نیستند، بدون تاریخ برشته کاری قهوه می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که زمین‌ها یا دانه های مورد استفاده شما خیلی تازه نیستند. خوشبختانه، به نظر نمی رسد که دد ویش کافی این مشکل را داشته باشد.

تا به حال این شرکت بزرگ با در داشتن قسمت بزرگی از بازار قهوه ی آمریکا، حتی یک شکایت و یا نقد درباره طعم کهنگی نداشته است. بنابراین، مهر تایید مشتریانش را در این دسته می‌گیرد. هرچند خوب است که اطلاعات به صورت دقیق و کامل روی بسته‌بندی درج شود. اگر نگران تازگی قهوه خود هستید، بهتر است بدانید که اینگونه قهوه ها تا از کشور تولیدی به ایران برسند ممکن است مدت زمان  زیادی را سپری کنند. اما اگر با این حال تمایل به خرید قهوه ی دد ویش کافی دارید این گزینه را دارید که به جای ریدن قهوه ی از قبل اسیاب شده، دانه های قهوه را کامل بخرید.

دم کردن

به نظر بهترین راه برای دم کردن قهوه ی نیویورکی استفاده از دم افزار های دستی مانند فرنچ پرس یا ایروپرس است. به این ترتیب، می توانید زمان دم کردن را با دقت قابل توجهی افزایش دهید و همچنان میزان خروجی را کنترل و تنظیم کنید. با این حال، می‌توانید از کلد برو یا قهوه سرد دم  یا سایفون و یا کمکس و موارد دیگر را نیز امتحان کنید تا بهترین روش که برای شما کار میکند را پیدا کنید. ما آن را با فرنچ و ایروپرس امتحان کردیم و نتایج تقریبا مشابهی گرفتیم، با این حال به نظر می‌رسید که دم کردن با فرنچ پرس، طعم و ویژگی کلی برشته شدن قهوه را بهتر از ایروپرس نشان می‌دهد.

طعم

هنگام امتحان کردن این قهوه، با توجه به اینکه دد ویش کافی یک شرکت بزرگ و تجاری است، نگرانی اصلی ما این بود که طعم آن ضعیف باشد. با این حال، غافلگیر کننده و خوشایند بود که متوجه شدیم این قهوه به اندازه کافی خوشمزه است که می توان بدون هیچ طعم دهنده ی اضافی ای آن را نوشید. طعم قهوه تازه و غنی بدون تلخی بیش از حد، از بهترین جایگزین های پر کافئین بود. به خصوص در حالی که طعم آن لطیف یا پیچیده نبود

حال که تمامی فاکتور های مهم یک قهوه باکیفیت را با هم بررسی کردیم به این سوال میرسیم که آیا شما باید آن را امتحان کنید؟

جوانب مثبت قهوه دد ویش کافی:

  • کافئین عالی و ماندگار
  • منبع با ثبات و تایید شده
  • طعمی قوی و واضح

اگر به دنبال پایان دادن به جستجوی بی پایان خود به دنبال یک قهوه عالی کافئین دار هستید، قهوه آرزوی مرگ قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

اما بزرگترین مزیت این قهوه همچنین می تواند برجسته ترین عیب آن نیز باشد:

  • میزان کافئین بالا میتواند در دراز مدت به بدت شما آسیب وارد کند
  • قهوه امکان دارد که تا وقتی که به ایران میرسد بسیار کهنه شده باشد
  • قیمت آن بسیار بالا است

همانطور که بالاتر به میزان کافئین اشاره کردیم، باید بدانید که نوشیدن یک فنجان معمولی ۱۲ اونسی از این قهوه معادل کافئین نوشیدن ۹ شات اسپرسو است. کافئین روی هر فرد تأثیر متفاوتی می گذارد، بنابراین اگر قبلاً در طول روز چندین شات اسپرسو می نوشیدید، احتمالاً این نوشیدنی شما را آزار نخواهد داد. اما برای آن دسته از شما که پس از نوشیدن اسپرسو دچار اضطراب و تپش قلب  می شوید، با احتیاط قهوه ی خود را انتخاب کنید که شاید دد ویش کافی قهوه ی مناسبی برای شما نباشد. افزایش مصرف کافئین می تواند باعث عصبی شدن، تحریک پذیری و تپش قلب یا ضربان قلب نامنظم شود.

علاوه بر این، برای کسانی که از بی خوابی یا اضطراب رنج می برند، کافئین می تواند برخی عوارض جانبی شدیدتری داشته باشد. با این حال، این مورد برای همه نیست. بنابراین، توجه داشته باشید که معمولاً چگونه به کافئین واکنش نشان می دهید و مطابق با آن عمل کنید یا با پزشک خود صحبت کنید.

منابع

منبع یکمنبع دو

2 دیدگاه برای “قهوه نیویورکی یا قهوه مرگ

    • بهنام امینی گفته:

      با سلام به زودی یک لاین قهوه پرکافئین و پرانرژی رو تیم ما به شما معرفی خواهد کرد. منتظر خبرهای خوب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×