قهوه ی سوپر کرما چیست؟

قهوه سوپر کرما Super Crema

قهوه سوپر کرما چیست؟

قهوه سوپر کرما یک نوع قهوه با کرمای زیاد است. قهوه سوپرکرما طرفدار های خاص خود را دارد.کسانی که به شدت عاشق فوم قهوه هستند، بیشتر دنبال این مورد قهوه ها می روند. ترکیب سوپر کرما با نت‌های فندق برشته و شکر قهوه‌ای، و تمام هارمونی اسپرسوی ایتالیایی، یک طعم کامل و طعم قاطع را ارائه می‌کند.

کرما یا فوم قهوه چیست؟

کرما قهوه یکی از مهم ترین قسمت ها در تهیه قهوه می باشد. به کف کرم رنگ روی اسپرسو را کرمای قهوه می‌گویند.

وجود کرما به این دلیل مهم است چون با دیدن آن می توانیم مطمئن شویم که قهوه تازه است.قهوه ای که تازه باشد، عصاره گیری آن هم به خوبی انجام می شود و کرمای مطلوب را به ما می دهد.

قهوه سوپر کرما از چه دان قهوه ای تشکیل شده است؟

ربوستا در تولید کرما حرف اول را میزند؛ پس در نتیجه هر چه ربوستای قهوه بیشتر باشد، کرما یا فوم روی اسپرسو بیشتر می شود.

همچنین این قهوه می تواند یک قهوه ترکیبی از چند دانه ربوستا باشد. سوپر کرما ها بیشتر بر پایه ربوستا هستند که دلیل آن را جلوتر توضیح خواهیم داد. حالا در بعضی موارد به آن دان عربیکا نیز اضافه میکنند. مثل ترکیبات بِلِند عربیکا و ربوستا: قهوه ۳۰% عربیکا ۷۰% ربوستا، قهوه ۲۰% عربیکا ۸۰% ربوستا.

قابل توجه است که در این بین قهوه های فول کافئین، با ۱۰۰ درصد ربوستا، دارای بیشترین کرما هستند.

قهوه با کیفیت سوپر کرما هرکولس رو همین الان سفارش بده

تا با کمترین زمان ممکن و با آسیاب مورد نظر برات ارسال بشه.

مشاهده محصول

قهوه سوپر کرما و فول کافئین

هرچه در قهوه درصد ربوستا بالاتر باشد، کافئین آن هم به همان نسبت بیشتر است. اکثرا قهوه های فول کافئین، جزو دسته قهوه های سوپر کرما نیز تعلق دارند. چون همانطور که بالاتر ذکر کردیم هر چه درصد ربوستا بیشتر باشد کرما ی قهوه نیز بیشتر است.

 

چگونه قهوه را با فوم بیشتر درست کنیم؟

چون ما کرمای قوی و ضخیمی می خواهیم و کرمای عربیکا کرمای ضعیفی است، پس نیاز داریم به قهوه هایی با درصد ربوستای بیشتر و غالب.

بیشتر قهوه های سوپر کرما در کشور هندوستان مثل پی بی هند یا چری هند، اندونزی (جاوا، AP1 و …)، ویتنام و … برای تهیه این نمونه از قهوه ها استفاده می شوند.

دلیل تشکیل فوم یا کرمای قهوه چیست؟

زمانی که رست قهوه را تیره تر می کنیم، باعث می شود دی اکسید کربن بیشتری از قهوه آزاد شود. وقتی دی اکسید کربن بیشتری ازاد شود، هنگام عصاره گیری کرمای قهوه را پف دار میکند. پس در واقع مقدار کرما مقدار ثابتی است اما به دلیل وجود کربن دی اکسید، کرما را با حجم بیشتری نشان داده می شود.

انواع رست قهوه:

میدانید که با دان قهوه‌ی سبز نمیتوان به یک نوشیدنی دلپذیر رسید.به عبارتی اگر قهوه سبز را در آب حل کنیم یک نوشیدنی با درصد اسیدیته بالا بدست می‌آید که قابل نوشیدن نیست. به همین دلیل دانه‌های قهوه را رست می‌کنند.

قهوه در حین رست شدن یا بو دادن اسیدیته خود را از دست می‌ دهد و هر چه بیشتر فرایند رست ادامه پیدا کند کاهش اسیدیته بیشتر می‌شود. به همین دلیل قهوه هایی که بیشتر رست می ‌شوند اسیدیته یا ترشی کمتری دارند.

به طور کلی ۴ نوع رست قهوه داریم:

  • رست لایت: قهوه ای روشن
  • رست مدیوم: قهوه ای
  • رست مدیوم-دارک: قهوه ای تیره
  • رست دارک: سیاه

برای قهوه سوپر کرما هرچه رنگ رُست به سمت دارک برود، کرما بیشتر می شود.

اگر دنبال یک قهوه مناسب ورزش و انرژی زا هستی،

قهوه فول کافئین باکسونت، بهترین انتخاب برای توعه

مشاهده محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×