قهوه مکزیک و خواص

قهوه مکزیک یکی از بهترین قهوه های آمریکا و جهان

دان قهوه مکزیک

قهوه های مختلف با کیفیت بالا در مکزیک تولید می شوند و معمولاً به صورت مرطوب پردازش ( پردازش خیس) می شوند . برخی از بهترین قهوه‌های مکزیکی در مناطق Oaxaca، Coatepec و Chiapas کشت و برداشت می‌شوند. قهوه مکزیک در مزارع کوچیک و به صورت ارگانیک کشت میشود. درصد بالایی از قهوه این کشور دان عربیکاس و به دلیل ارتفاع مناسب این محصول یکی از صادرات کنندگان در حجم بالای قهوه دنیاست.

کشاورزی تنها حدود ۵ درصد از کل تولید ناخالص داخلی مکزیک را تشکیل می دهد، اما کارکنان صنعت قهوه تقریباً ۱۸ درصد از نیروی کار این کشور را تشکیل میدهند. در حالی که این اعداد چشمگیر نیستند، مکزیک دهمین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان است. قهوه از اواخر دهه ۱۷۰۰ در مکزیک کاشته شد و بیشتر قهوه این کشور در حال حاضر از منطقه جنوبی کشور می آید.

درباره قهوه مکزیک بیشتر بدانید …

قهوه های این کشور به دلیل داشتن بادی یا مزه دهانی سبک و اسیدیته یا میزان ترشی مناسب، اغلب با طعمی آجیلی، با نت های شکلاتی شناخته می‌شوند. بهترین قهوه‌های مکزیکی بادی لطیف با میزان کمی از ترشی بسیار خوشمزه و خوش خوراک هستند.

این ویژگی‌ها برحسب منطقه و گونه‌هایی که در منطقه رشد می‌کنند متفاوت است، اما وقتی به کل بازار نگاه می‌کنیم، طعم های قهوه مکزیک شکلاتی و آجیلی هستند.

اما برای اینکه شما بهترین طعم رو از قهوه خودتون به دست بیارید همواره به یاد داشته باشید که از پودر قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنید. قهوه ۲ دقیقه پس از آسیاب نزدیک به ۷۰ درصد عطر خودش رو از دست میده. پس در نظر داشته باشید حتما یک آسیاب قهوه دستی یا آسیاب قهوه از برندهای مشهور تهیه کنید.

محصولات پیشنهادی لم

مناطق رشد قهوه تک خاستگاه این کشور

قهوه مکزیک بر اساس ارتفاع طبقه بندی می شود و بیشتر قهوه این کشور برای میکس های بلند و قهوه های تجاری استفاده میشود. رست های تیره این قهوه محبوبیت بالایی دارند.

قهوه چیپاس (CHIAPAS)

قهوه چیاپاس در ایالت جنوبی چیاپاس کشت می شود و به دلیل طعم سبک، لطیف و اسیدیته یا میزان ترشی بالا با بادی کم تا متوسط، یکی از قهوه های منحصر به فرد مکریک است. آب و هوای گرم و گرمسیری دارای شرایط رشد عالی است. به دلیل ثبات آب و هوای این منطقه، محصول خروجی این منطقه تقریبا همیشه ثابت و به یک میزان است.  زمین های این منطقه در ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری از سطح دریا واقع هستند.

قهوه چیاپاس در جنوب شرقی مکزیک، در منطقه کوهستانی نزدیک مرز گواتمالا رشد می کند. آتشفشان های اطراف خاک حاصلخیز را فراهم کرده اند که باعث رشد قهوه به صورت ارگانیک و بدون نیاز به کود میشود. قهوه این منطقه اگه به درستی رست و پردازش شوند با بهترین قهوه های آفریقا و آمریکای جنوبی توان رقابت دارند.

محصول قهوه مکزیک که به صورت دستی جمع آوری میشود
© Licensed to Alison Baskerville. Chiapas, Mexico. All of the villagers are involved in the picking of the beans.

قهوه وراکروز ( VERACRUZ)

در سمت خلیج رشته کوه مرکزی مکزیک، ایالت وراکروز قرار دارد که بیشتر قهوه در مناطق کم ارتفاع کشت می شود و میزان این قهوه زیاد قابل توجه نیست.

با این حال، منطقه کوهستانی این کشور به دلیل قهوه هایی با طعم آجیلی، بادی کم و عطر و طعم فوق العاده شکلات مشهور هستند.

در منطقه وراکروز قهوه به صورت مزرعه و کوچک کشت میشود. به دلیل ارتفاع متفاوت و کوهستانی بودن طعم و پروفایل قهوه در هر کدام از مناطق این کشور متفاوت است. این مناطق رو به شما معرفی میکنیم.

  • اتزلان (۱۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا)
  • کوردوبا (۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا)
  • Coatepec (1200 متر بالاتر از سطح دریا)
  • Cosautlan (1200 متر بالاتر از سطح دریا)
  • Huatusco (1300 متر بالاتر از سطح دریا)
  • Misantla (330 متر بالاتر از سطح دریا)
  • Teocelo (1200 متر بالاتر از سطح دریا)
  • Tlapacoyan (450 متر بالاتر از سطح دریا)

قهوه Oaxaca

قهوه‌ای که از دامنه‌های جنوبی کوه‌های مرکزی در ایالت جنوبی Oaxaca به نام قهوه Oaxaca Pluma نامیده می‌شود و به‌خاطر بادی کم و اسیدیته پایین معروف و منحصر به فرد است.

پردازش خیس که در قهوه مکزیک انجام میشود.

قهوه پوبلا (PUEBLA)

پوئبلا یکی از ایالت های بزرگ مکزیک است که درست در شرق مکزیکو سیتی واقع شده است.

انواع گیاه قهوه مکزیک

گیاه های یا درخت های قهوه ای که در مکزیک رشد می‌کنند عمدتاً بوربن، کاتورا، موندو نوو هستند. قهوه های مکزیک در لاین های قهوه بدون کافئین یا دی کف محبوبیت زیادی دارند.

 جمع بندی

به صورت کلی قهوه مکزیک یکی از بهترین قهوه های آمریکا و جهان به حساب می آید. قهوه بوربون که به این کشور آمده در محصول های بدون کافئین با حفظ طعم های ایتالیایی بسیار مشهور است. اگه دوس دارید قهوه های بدون کافئین هایک و قهوه بدون کافئین لم را امتحان کنید حتما در نظر داشته باشید، که این نوع قهوه ها علاوه بر خواصی که برای سلامتی شما دارند، میتوانند برای شما بسیار مفید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×