قهوه خوب ، چه قهوه میتونه باشه ؟

قهوه خوب چیست

شاید همه عاشقان قهوه و یا شما که به تازگی شروع به نوشیدن قهوه کرده‌اید به دنبال جواب این سوال باشید که واقعا قهوه خوب ، چه قهوه ای است؟!

برای جواب دادن به این سوال ابتدا باید در نظر بگیرید که قهوه میتونه ترش،تلخ،کاراملی ، شیرین و یا … باشه و در اینجا باید فاکتور سلیقه در نظر بگیرین. ممکنه با نوشیدن مقدار کمی از یک نوع قهوه عاشق اون بشید و یا ممکنه از اون متنفر شید . در ادامه باید گفت تلاش زیادی برای تهیه یه فنجون قهوه دلنشین میشه. ولی در آخر همه چیز به سلیقه شما بر میگرده.

اما چیزهایی قبل از سرو کردن قهوه وجود داره که باعث بالا رفتن کیفیت قهوه مورد نظر و زیباتر کردن روز شما میشه . اونا را به صورت مختصر بررسی میکنیم :

دان قهوه

کیفیت قهوه

کیفیت قهوه به فاکتورهای مختلفی بستگی داره ، مثل شرایط آب و هوا . قهوه مورد نیاز شما در مزارع سراسر دنیا کشت میشود و تفاوت آب هوایی باعث میشود قهوه طعم و مزه های زیادی داشته باشه.یکی از فاکتورها میزان رطوبت هوایی که محصول قهوه در اون کشت میشه و این تاثیر زیادی در خروجی محصول تولید شده داره.

تازگی قهوه

اگر دان قهوه مورد استفاده تازه نباشه میتونیم بگیم شما هرگز از فنجان قهوه سرو شده لذت نمیبرید و یا حتی ممکنه حال خوبی هم بعد از نوشیدن فهوه نداشته باشید.تازگی قهوه یک فاکتور بسیار مهم برای لذت بردن از قهوه است . قهوه شما باید به تازگی رست شده باشد و تاریخ آن حداکثر به چند هفته قبل از خریدتون برگرده . دلیل تاکید ما روی این امر اینکه زمانی قهوه شما در معرض هوای آزاد و اکسیژن قرار بگیره عطر و طعم خودش رو از دست میده . پس باید مطمئن شید که قهوه‌ای که خریدید، حتما در بسته بندی های تیره و وکیوم شده باشند .

رست کردن قهوه

رست صحیح قهوه هم خیلی مهمه . سالها طول میکشه تا افراد به تجربه خوبی برای رست درست و صحیح قهوه برسن . در اینجا به این موضوع بیشتر پرداختیم .

دم کردن قهوه

دم کردن قهوه

در بحث دم کردن قهوه ، یکی از فاکتور های مهم نسبت و یا ratio قهوست . یکی از پرطرفدارترین نسبت های ، نسبت ۲.۵:۶ هست . اگرچه صدها روش دم کردن قهوه وجود داره که شما میتونید امتحان کنید ولی معروف ترین و مورد پسندترین روش ها ایروپرس و فرنچ پرس هستند .

و در پایان باید گفت همه ما با هم تفاوت داریم و تجربه کردن قهوه های مختلف ، کلید پیدا کردن سلیقه شماست. برای خرید باب سلیقتون میتونید به فروشگاه ما مراجعه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×