فواید عسل در قهوه

فواید عسل در قهوه

مقدمه

نمی توان انکار کرد که قهوه محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. با مصرف بیش از ۴۰۰ میلیارد فنجان در سال، به نظر می رسد کی قهوه محبوب ترین مورد پسند مردم است. در دنیای مدرن، شما می توانید قهوه را با ترکیبات مختلفی نوش جان کنید. میتونید اونو برای کاهش وزن، سلامتی، انرژی گرفتن و … استفاده کنید. قهوه به شکل های مختلفی سرو میشه و میتونید اونو به صورت کم کافئین، پر کافئین، با شیر و شکر و حتی عسل مصرف کنید. قهوه برای تمام سلیقه ها و ذائقه ها طعم یکتا و خاصی رو برای ارائه دادن داره.حالا چرا مطلب امروز درباره فواید عسل در قهوه هست. در ادامه اینو توضیح میدیم.

بسیاری از فرهنگ ها برای هزاران سال از عسل استفاده کرده اند و نه فقط برای شیرین کردن غذا و نوشیدنی هایشان. عسل به عنوان یک ضد عفونی کننده موثر و ضد التهاب شناخته شده است و به عنوان کمک کننده زیبایی و شادابی پوست نیز استفاده می شود. رابطه عسل و سلامتی بسیار طولانی است. شاید برای شما سوال پیش بیاد چرا مردم به قهوه خودشون به جای شکر عسل اضافه میکنن. در این مقاله سعی میکنیم شما رو فواید عسل در قهوه و یک دستور تهیه عالی آشنا کنیم.

۶ تا از فواید عسل در قهوه

  • مواد مغذی و معدنی بیشتر
  • ضد میکروب بودن
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • ضد التهاب
  • تسکین آلرژی
  • هضم آسان تر

خیلی چیزها مثل شیرین تر بودن خیلی واضح است! اما برخی از فواید عسل در قهوه وجود داره،  بسیار جذاب وشگفت انگیزه! شاید انتهای این مقاله شما هم به این نتیجه برسید که ترکیب عسل و قهوه یک ترکیب بسیار عالیه.

اضافه کردن عسل به قهوه خوبه یا بد؟

مطمئناً اضافه کردن شیرین کننده به نوشیدنی باعث افزایش کالری اون میشه، درسته؟ به طور معمول وقتی چیزی طعم بهتری دارد، کالری بیشتری دارد. بنابراین به طور خلاصه، افزودن عسل به قهوه باعث افزایش کالری در فنجان قهوه می شود. اما نگران نباشید، عسل کالری نوشیدنی شما رو بالا میبره اما این مقدار به اندازه فوایدی که برای شما میاره نیست.

شکر یا عسل

جالبه بدونید که عسل کالری بیشتری نسبت به شکر دارد. عسل نیز مانند قند معمولی بر قند خون تأثیر می گذارد. یک قاشق چای خوری عسل حدود ۲۱ کالری دارد. شکر سفید تنها حدود ۱۲ کالری خالص دارد.

اما وقتی در مورد فواید سلامتی صحبت می کنیم، نمی توانیم فقط به کالری نگاه کنیم. باید به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنید تا ببینید چرا عسل بهترین راه بهتر کردن روز و صبحانه شماست. اینجا جایی است که عسل می تواند روز شما رو بهتر کنه و سلامتی شما رو بهبود ببخشه و در حفظ اون به شما کمک کنه اما برعکس شکر باعث صدمه زدن به سلامتی شما میشه.

عسل در قهوه

بهبود طبع قهوه

طبع قهوه سرد و خشک است. قهوه چه اسپرسو باشد چه ترک چه دمی طبع سرد دارد. بین قهوه داغ و قهوه سرد یا آیس کافی‌ها هم تفاوتی از نظر طبع وجود ندارد. با اضافه کردن عسل که طبع گرمی دارد میتونید نوشیدنی متعادل تری داشته باشید.

فواید سلامتی عسل در قهوه

مواد معدنی بیشتر

بسته به منبع شهد مورد استفاده برای تولید آن، عسل می تواند وزن تغذیه ای بسیار سنگین تری نسبت به شکر معمولی داشته باشد. استفاده از شکر فقط به شما کالری می دهد، اما عسل دارای مزایای اضافی ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، ریبوفلاوین و بسیاری دیگر است.

عسل همچنین حاوی مقداری مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، فسفر و روی است که همگی برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند.

شیرین تر از شکر بودن

اگرچه مردم به شما می گویند که عسل در واقع کالری بیشتری نسبت به شکر دارد، اما در واقع به شما نمی گویند که برای شیرین کردن فنجان قهوه خود نیازی به استفاده زیاد از عسل ندارید. این به این دلیل است که عسل معمولا شیرین تر از شکر است.

بنابراین، اگرچه یک قاشق چای‌خوری عسل حاوی ۲۲ کالری است، اما نیازی به مصرف بیشتر از یک قاشق چای‌خوری ندارید. عسل به شما این مزیت رو میده که با مقدار کمتر نوشیدنی شیرین تری داشته باشید.

ضد میکروب و ویروس بودن

آیا می دانستید که عسل زمانی به عنوان یک دارو برای هزاران سال استفاده می شد؟ خوب، به این دلیل است که عسل یک ترکیب ضد میکروبی موثر است. در واقع، بسیاری از فرهنگ‌های باستانی عسل را برای زخم‌ها، سوختگی‌ها یا زخم‌های مختلف استفاده کرده‌اند و مشخص شده است که به بهبودی سریع‌تر از حد معمول کمک می‌کند.

با افزودن عسل به قهوه خود، از این فواید نیز بهره مند می شوید. به عنوان مثال، عسل می تواند به عنوان یک عامل جلوگیری از سرفه عمل کند. بنابراین، اگر سرفه میکنید و ترجیح می‌دهید از درمان بدون نسخه برای آن استفاده نکنید، عسل می‌تواند جایگزین خوبی باشد. همچنین یک راه خوب و طبیعی برای تسکین گلودرد است.

رابطه عسل و قهوه

سرشار از آنتی اکسیدان

عسل همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های زیاد شناخته شده است. با افزودن عسل به فنجان قهوه روزانه خود، از محافظت بدن خود در برابر اثرات رادیکال های آزاد اطمینان حاصل می کنید. این به معنای کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص، احتمال کمتر ابتلا به آلزایمر یا بیماری پارکینسون و حتی کند کردن روند پیری است.

ضد التهاب بودن

خواص درمانی عسل به ضد میکروبی بودن آن ختم نمی شود. همچنین به عنوان یک ضد التهاب موثر شناخته شده است. این امر باعث می شود عسل نه تنها در مدیریت التهاب مزمن مانند تصلب شرایین، دیابت و بیماری های قلبی عروقی مفید باشد، بلکه به پیشگیری از آنها در افرادی که مستعد ابتلا هستند نیز کمک می کند. این در تضاد کامل با شکر معمولی است که در واقع واکنش های التهابی را بسیار بدتر می کند.

اگه آلرژی دارید عسل و قهوه یک ترکیب عالی برای شماست

اگر عسلی که استفاده می‌کنید طبیعی است، به احتمال زیاد می‌تواند به آلرژی شما نیز کمک کند. آلرژی های ناشی از گرده گل کاهش می یابد، حتی برخی افراد می گویند که به طور کلی به آن را از بین میبرد. یکی از تئوری های اصلی این است که عسل محلی یا طبیعی حاوی آثاری از گرده گل است. این مقدار کمی از گرده به افرادی که آلرژی  دارند کمک می کند تا با قرار دادن مکرر بدن خود در معرض واکنش های آلرژیک، حساسیت خود را نسبت به واکنش های آلرژیک از بین ببرند.

علاوه بر این، به لطف خواص ضد التهابی عسل، افرادی که آلرژی دارند، علائم کمتری را تجربه می‌کنند، به این معنی که نیازی به مصرف دارو به اندازه گذشته ندارند.

سیروپ های پیشنهادی ما

معده حساس به کافئین دارید؛ عسل راه حل شماست

اگر معده حساسی دارید، اضافه کردن عسل  به نوشیدنی خودتون هم می تواند برای شما معجزه کند. برخلاف شکر، عسل به خودی خود نیازی به تجزیه آنچنانی در طول هضم ندارد.

این به این دلیل است که عسل در حالی که از شهد پردازش می شود توسط زنبورها تجزیه شده است. عسل همچنین حاوی آنزیم‌های خاصی است که تا حدی قند را مدت‌ها قبل از خوردن آن تجزیه کرده‌اند. این باعث می شود عسل پردازش شود و برای دستگاه گوارش و برای هضم آسون و راحت باشه.

دستورالعمل تهیه قهوه همراه با عسل

راه های زیادی برای افزودن عسل به قهوه وجود دارد، از افزودن آن به قهوه سرد گرفته تا یک یا دو شات اسپرسو. اما، برای این مقاله و صرفاً برای اینکه به شما تهیه یک نوشیدنی عالی با عسل به شما بدیم.

مواد تشکیل دهنده

  • قهوه تازه دم شده
  • ۱/۲ فنجان شیر (بدون چربی یا کامل)
  • ۱/۴ فنجان عسل
  • ۱/۴ قاشق چایخوری عصاره وانیل یا سیروپ وانیل
  • ۱/۸ قاشق چایخوری دارچین

روش تهیه

  • با مخلوط کردن قهوه، شیر، عسل و دارچین در یک ظرف شروع کنید. می توانید مقداری جوز هندی را به دلخواه اضافه کنید. اما این ترکیب نیاز نیست.
  • مخلوط را گرم کنید و مرتب هم بزنید. اجازه ندهید بیش از حد داغ شود و بجوشد.
  • وقتی به اندازه کافی گرم شد آن را از روی حرارت بردارید سپس سیروپ وانیل را اضافه کنید.
  • بلافاصله در حالی که گرم است سرو کنید.

جمع بندی

به طور کلی اگه قهوه تلخ دوست ندارید و به دنبال شیرین کردن قهوه خودتون هستید، عسل یک انتخاب عالی برای شماست. همچنین فواید عسل در قهوه نسبت به شکر بسیار بالاتره و سلامتی شما رو به خطر نمیندازه. بهتره که در مصرف عسل زیاده روی نکنید چون مانند شکر، عسل هم حاوی مقداری قند و کالری هست. رژیم پر کالری برای شما خطرناک است و مشکلات سلامتی زیادی رو برای شما پیش میاره. علاوه بر این رژیم های قهوه که کم کالری باشن و شما نیاز به شیرین کننده خاصی نداشته باشید رو در آینده به شما معرفی میکنیم.

امیدوارم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشه و اگه در این باره نظری دارید حتما با ما در میون بزارید. نظرات شما باعث بهبود کیفیت محتوای ما میشه. راستی برای خرید قهوه هم میتونید از طریق ضفحه اصلی ما اقدام کیند.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×