اسموتی کیوی

اسموتی کیوی

مقدمه

با پایان یافتن روزهای سرد زمستانی، یک نوشیدنی خنک و خوب میتونه روح شما رو جلا بده تا هم انرژی خوبی برای ادامه روزتون پیدا کنید و هم سلامتی خودتون رو بهبود ببخشید. اسموتی ها یک تعریف جدید و تازه در دنیای به سرعت در حال تغییر ما هستند که شاید شما با یکبار امتحان کردنشون، دیگه نتونید ازشون دست بکشید. امروز دستور تهیه اسموتی کیوی رو برای شما آوردیم. یک نوشیدنی عالی که پیشنهاد میکنیم حتما یک بار امتحانش کنید.

کمی بیشتر در مورد اسموتی بدونید

اسموتی یک نوشیدنی از ترکیب یک یا چند میوه به علاوه یخ هست. البته این نوشیدنی معمولا و در ۹۵ درصد مواقع توسط شکر وشیرین کننده ها سرو میشه ولی در مواردی که بارتندرها و افرادی که اسموتی درست میکنن اعتقاد دارند که اسموتی باید به صورت طبیعی و ارگانیک سرو بشه. در نتیجه سعی میکنن ترکیب میوه هایی رو انتخاب کنن که در نهایت نوشیدنی شیرینی داشته باشن. البته برخی اسموتی ها طعم های تلخ و طبیعی خودشون رو هم دارن.

هدف آدم های خوش ذوق اینکه هر روز یک چیز جدید رو درست کنن. دنیای اسموتی بسیار متنوعه و تقریبا با هر چیزی میشه اسموتی درست کرد. امروز براتون دستور یه نوشیدنی خوشمزه سبز به نام اسموتی کیوی رو آوردیم. از ترکیبش با میوه هایی کثل آناناس و انبه میتونید لذت ببرید.

مواد تشکیل دهنده اسموتی کیوی

این میوه ها رو میتونید به صورت تازه از میوه فروشی ها تهیه کنید و به صورت روزانه و تازه این اسموتی جذاب رو درست کنید.

  • کیوی : ۲ عدد کیوی رسیده شده؛ کیوی های رسیده معمولا نرم تر از کیوی های نرسیده هستند و بافت نرم تری دارند.
  • موز : برای اینکه ترکیب خوبی از آب دربیاد حتما موز ها رو قبل از ترکیب در دمای اتاق نگه داری کنید و اونا رو داخل فریزر نذارید.
  • ماست خامه ای : شرکت های مختلفی ماست خامه ای یا همزده در بازار ایران تولید میکنند. و انتخاب برند این ماست دیگه باشه به عهده خودتون. اگه در پایتخت زندگی میکنید بهترین انتخاب برای این اسموتی ماست یونانی هست. اما برای اینکه این یک دستور تهیه عمومی باشه از ماست هم زده هم میتونید استفاده کنید.
  • اسفناج : اسفناج رنگ فوق العاده ای به نوشیدنی ها میده و برای سلامتی شما هم بسیار مفیده. ما رنگ اصلی این نوشیدنی رو از طریق اسفناج بهش میدیم.

دستور تهیه

  • ½ فنجان ماست هم زده
  • ¼ فنجان آب، به علاوه بیشتر در صورت نیاز
  • ۲ کیوی
  • ۲ مشت بچه اسفناج یا کلم پیچ
  • ۱ موز (دمای اتاق)
  • ۱ ½ فنجان تکه های آناناس یخ زده

ترکیب و تهیه این نوشیدنی

تمام این مواد رو داخل مخلوط کن یا بلندر بریزید و با هم مخلوط کنید. از نوشیدنی خودتون لذت ببرید و یادتون نره که اگه دوس داشتید مقداری یخ کراش شده یا تیکه تیکه شده به اون اضافه کنید. اما شما حتی میتونید ترکیبات جذاب تری رو به شما معرفی کنیم که اگه دوس داشتید اونا رو امتحان کنید.

  • اسموتی کیوی موز : برای اینکه طعم های کرمی تر و بافت سنگین تری رو امتحان کنید میتونید یک موز دیگه به ترکیب اضافه کنید.
  • اسموتی انبه کیوی : میتونید از انبه یخ زده در ترکیب خودتون استفاده کنید تا طعم شیرین تری داشته باشه. البته که رنگ ترکیبتون کمی زردتر خواهد بود.
  • اسموتی توت فرنگی یا بلوبری کیوی : مثل دستور بالا از توت فرنگی هم میتونید به جای انبه استفاده کنید. بلوبری هم طعم های ترش تری به شما میده و میتونید از این ترکیباب جذاب لذت ببرید.

مواد معدنی کیوی

کیوی یک منبع عالی از مواد مغذی برای بدن شماست. این خواص عبارتند از :

  • ویتامین سی
  • فیبر رژیمی
  • اهن
  • کاروتنوئیدها
  • آنتی اکسیدان ها

خواص کیوی

خواص کیوی واقعا بی نظیر است ، کیوی، یک میوه کوچک و نرم است، اما اجازه ندهید اندازه آن فریبتان بدهد چراکه این میوه خوشمزه استوایی، سرشار از مواد مغذی، مانند، ویتامین ث(۱۵۴ درصد در هر ۱۰۰ گرم)، ویتامین آ، ویتامین ب ۶، کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. در ادامه این خواص رو بررسی میکنیم.

مصونیت از بیماری

کیوی حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. در واقع، کیوی حاوی تقریباً ۲۳۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین C است. کیوی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کنند. در نهایت، این ممکن است بدن را از التهاب و بیماری محافظت کند. اگه دوس دارید در مورد استرس اکسیداتیو دونید بهتره بگیم که تعادل مناسبی بین رایکال های آزاد بدن و آنتی اکسیدان ها بهم میخوره و شما دچار بیماری هایی که به مرور سیستم اعصاب شما رو دچار اختلال میشوند میکند.

سلامت قلب

کیوی دارای خواصی است که فشار خون را کاهش می دهد. کیوی با کمک به حفظ فشار خون سالم و تامین ویتامین C می تواند خطر سکته و بیماری قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، کیوی همچنین حاوی سطح بالایی از فیبر غذایی است. فیبر می تواند با کاهش LDL یا کلسترول بد، عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. کلسترول اضافی می تواند منجر به تصلب شرایین شود که منجر به سخت شدن شریان های درون قلب می شود.

سلامت دستگاه گوارش

کیوی هم از نظر پوست و هم از نظر گوشت حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است. فیبر می تواند به کاهش یبوست و انواع دیگر مشکلات گوارشی و ناراحتی کمک کند.

درمان آسم

فراوانی ویتامین C در کیوی با کاهش علائم خس خس سینه در برخی از بیماران آسم مرتبط است. این امر به ویژه در مورد کودکان صدق می کند که به نظر می رسد بیشترین سود را از مصرف کیوی می توانند ببرند. به طور خلاصه کیوی یکی از بهترین میوه ها برای درمان آسم است.

سلامت چشم

زمانی که همراه با سایر میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین و مواد معدنی سالم مصرف می شود، سطح بالای ویتامین های آنتی اکسیدانی و کارکردن چشم های موجود در کیوی ممکن است به آلودگی از بیماری ها و بهبود سلامت کلی کمک کند.

جمع بندی

به طور کلی برای اینکه نوشیدنی جذاب مثل اسموتی کیوی رو امتحان کنید نیازه به ابزار یا میوه عجیب و غریبی ندارید. این نوشیدنی در تابستون یکی از بهترین ترکیب هاییه که میتونید استفاده کنید تا هم انرژی خوبی بگیرید و سلامت بدن شما تقویت بشه. اگر اسموتی جذاب دیگه ای میشناسید حتما به ما معرفی کنید یا اگه حس کردید نوشیدنی جذاب تری با این میوه ها میشه درست کرد حتما در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید. ایام به کام! راستی برید خرید قهوه هم میتونید از طریق صفحه اصلی ما اقدام کنید.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×