طرز تهیه قهوه به شکل های مختلف

شیوه های دم آوری قهوه

طرز تهیه قهوه به شکل های مختلف

شیوه دم آوری قهوه :قهوه ، نوعی نوشیدنی گرم است که از دانه ی قهوه ی برشته بدست می آید.

قهوه جایگاه خاصی در انواع نوشیدنی ها دارد.روش های دم آوری قهوه متفاوت است در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های دم آوری قهوه آشنا کنیم:

انواع دانه های قهوه

قهوه ها به دوگونه اصلی تقسیم میشوند:

قهوه عربیکا: نوعی قهوه سنتی میباشد که عطر و طعم عالی و فوق العلده ای دارد.

قهوه ربوستا: این نوع قهوه کافئین بیشتری داشته اما به دلیل تلخی و طعم ترشی که دارد به تنهایی استفاده نمیشود و برای تهیه ی اسپرسو بکار میرود.

روش های مختلف دم آوری قهوه

قهوه را میتوان به صورت های مختلفی دم کرد. شیوه دم آوری قهوه  را میتوان به طور کلی به ۴ دسته تقسیم کرد که تنها به نحوه ی اضافه کردن آب به قهوه این روش ها را از هم متمایز میکند.

۱.جوشاندن

یکی از قدیمی ترین روش های دم آوری قهوه در بسیاری از کشورها میباشد.این روش به این صورت است که قهوه را به همراه آب داخل قوری میریزند و اجازه میدهند آرام به جوش آید. این نوع قهوه را میتوان به صورت شیرین نیز مصرف کرد.

برای انجام این کار میتوان مقداری شکر و یا چندین حبه قند را در قوری ریخته تا همراه ان جوش آید. گاهی به طور دلخواه میتوان مقداری هل به آن اضافه کرد.

۲.تحت فشار قرار دادن

این روش با تحت فشار قراردادن آب به وجود می آید.که  این روش برای تهیه ی انواع قهوه بکار میرود. قهوه اسپرسو طعم بسیار متمایزی داشته و باعث جمع شدن خامه روی آن میشود.

برای درست کردن قهوه  ، قوری سه بخش دارد که در بخش زیرین آب قرار میگیرد سپس آب جوش با فشار وارد قسمت میانی شده که قهوه در ان قسمت قرار میگیرد.درنهایت قهوه در قسمت بالایی قوری جمع میشود.معمولا قوری را روی گاز قرار میدهند.

 ۳.کمک گرفتن از نیروی جاذبه

در این شیوه دم اوری قهوه پودر قهوه روی یک صافی قرار گرفته و آب جوش قطره قطره روی ان میچکد. طعم این قهوه به میزان آب و قهوه بسیار بستگی دارد.

۴.خیس کردن:

در این روش از استوانه پیستون داری استفاده میکنند. که قهوه و اب جوش در استوانه باهم مخلوط میشوند.

درتمامی این شیوه دم اوری قهوه ، از مخلوط آب جوش و قهوه آسیاب شده( دانه قهوه برشته و اسیاب شده ) استفاده میشود که پودر قهوه یا پشت صافی مانده و یا به همراه قهوه  داخل فنجان ریخته میشود.

دستگاه های برقی تهیه قهوه ، آب را جوش اورده سپس مواد لازم را بدون دخالت  انسان باهم ترکیب میکند . این دستگاه ها زمان بندی خاصی داشته و عمل میکنند.

برای خرید انواع قهوه و موکاپات به سایت قهوه گرام مراجعه کنید.

#خرید انلاین قهوه #خرید قهوه در کرمان #عربیکا #ربوستا#خرید اینترنتی قهوه #قهوه

1 دیدگاه برای “طرز تهیه قهوه به شکل های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×