هواگیری دستگاه اسپرسو ساز

هواگیری دستگاه اسپرسو ساز

یکی از سوالاتی که ممکن است بعد از درست کردن قهوه با دستگاه اسپرسو به وجود آید این است که چگونه دستگاه اسپرسو را هواگیری کنیم. امروز در این مقاله طریقه ی هواگیری دستگاه اسپرسو را به شما یاد خواهیم داد.

زمان مناسب برای هواگیری دستگاه اسپرسو ساز

قبل از توضیح مراحل باید بدانیم که چه مواقعی نیاز به هواگیری دستگاه وجود دارد؟

در صورتی که بار اول است از دستگاه استفاده میکنید یا مدت طولانی ای است که از آن استفاده نکرده اید و میخواهید دستگاه را دوباره کراه بندازید باید عمل هواگیری را انجام دهید.

ابتدا مسیر آب را چک کنید. بعضی از دستگاه ها زیر مخزن خود یک پلمپ دارند که با بر داشتن آن میتوانید متوجه شوید که ایا دستگاه مشکل هواگیری دارد یا خیر. اگر با برداشتن آن پلمپ عمل آبگیری انجام شود به این معنی است ک مشکل از هواگیری دستگاه میباشد.

خب تا اینجا توانستیم متوجه شویم که ایا دستگاه ما نیاز به هواگیری دارد یا خیر.

چگونه دستگاه اسپرسو را هواگیری کنیم؟

مخزن دستگاه را به اندازه کافی از آب پر کنید. دستگاه را روی حالت اسپرسو بگذارید و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند. زمانی که آب داخل مخزن داغ شد و چراغ سبز آن روشن شد، شیر بخار را باز کنید. ابتدا مقداری هوا از دستگاه خارج میشود. بعد از آن کلید اسپرسو را دوباره میزنیم تا آب از دستگاه خارج شود.

سعی کردیم مراحل هواگیری اسپرسوساز را به ساده ترین روش به شما عزیزان توضیح دهیم. امیداوریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×