ایده برای لاته طعم دار

ایده برای لاته طعم دار - لاته کافی یا شیرقهوه

ایده برای لاته طعم دار یا شیرقهوه

۵ ایده برای لاته طعم دار یا شیرقهوه

کافه لاته یا همان شیر قهوه ی خودمان یک ترکیب سنتی، ساده و شگفت انگیز است. که طی قرن ها از میان فرهنگ های مختلف گذر کرده و همواره با ویژگی های طعمی خود ذائقه ی میلیون ها انسان را تسخیر کرده. همچنین به وفور در برنامه های روزانه ی غذایی به چشم می آید.
اما انسان همواره در پی کشف و خلق ترکیبات و طعم های جدید است. که در افزودن طعم به شیر قهوه از هیچ ایده ای نگذشته و هر ادویه و چاشنی که در عالم هستی یافت شده را به شیر قهوه افزوده!
از این میان ترکیباتی جذاب پدید آمده که ما به شرح ۵ مورد آن می پردازیم.

۱- شیرقهوه با زردچوبه(قهوه گلدن میلک)

اولین ایده برای لاته طعم دار یک ترکیب دلچسب شرقی است که نشریات پزشکی به نوشیدن یک فنجان در روز از این شیرقهوه تاکید بسیار دارند.
طرز تهیه ی آن به شرح زیر است:
– نصف قاشق چای خوری زردچوبه آسیاب شده
– سر قاشق چای خوری پودر دارچین
– سرقاشق چای خوری پودر زنجبیل
– یک قاشق مربا خوری عسل
همه ی مواد را در شیر می ریزیم و پس از گرم شدن شیر به اسپرسو اضافه می کنیم.می توانید به این ترکیب مقداری فلفل سیاه اضافه کنید.

۲- شیر قهوه با سیروپ پامکین اسپایس(ادویه کدو حلوایی)

اگر در دنیای پخت و پز اهل ماجرا جویی هستید.اگر از طرفداران طعم های مدرن هستید.اگر از سیر و سلوک در دنیای مزه و بو به وجد آمده اید! حتما  سیروپ پامکین اسپایس با شیر و اسپرسو را ترکیب کنید و از آن بچشید.قطعا تجربه ای تکرار ناپذیر خواهد بود.
طرز تهیه ی آن بسیار ساده است.به مقدار دلخواه به شیر سیروپ اضافه کنید و با بخار بزنید.

۳- شیرقهوه با سیروپ میپل(افرا)

شربت افرا یا همان سیروپ مِیپِل بخش جدایی ناپذیر آَشپزی آمریکای شمالی است.از شیرینی و دسر تا نوشیدنی و غذا.همه به نوعی به طعم میپل آراسته می شوند.
ترکیب شیرقهوه با سیروپ میپل تجربه ای شبیه به هیچ تجربه ی قدیمی نیست و طعمی مبهم و راز آلود دارد که باید حتما تجربه کنیم.
طرز تهیه ی آن بسیار ساده است.به مقدار دلخواه سیروپ به شیر اضافه کنید و با بخار بزنید.

۴- شیرقهوه با سیروپ کوکی

ترکیب طعم بیسکوییت و شیر برای ما بسیار نوستالژی و آشناست .بنابراین روشن است که اگر در ترکیب شیر قهوه ی روزانه ی ما طعم کودکی پدیدار شود فنجان ما چیزی جز طعم زندگی نخواهد داشت.
کافیست به مقدار دلخواه به شیرتان سیروپ کوکی اضافه کنید و بزنید و پس از اضافه کردن به قهوه نوشیدن آن لذت ببرید.

۵- شیرقهوه با سیروپ رزماری

در زندگی شهری پر مشغله و سراسر استرس انسان همیشه به دنبال راهی برای یاداوری به تعلقش به طبیعت است.فنجان شیرقهوه با طعم میوه ای قهوه و طعم لبنی شیر ترکیب مناسبیست برای مرور صفات طبیعت است.حال فرض کنیم به این ترکیب جادویی مقداری عطر گیاه هم اضافه کنیم.فارغ از خواص /یاه رزماری,اضافه کردن عطر رزماری به شیر قهوه یک نوشیدنی کاملا معطر و دلربا برای ما پدید می آورد که کلمات در این مقاله گویای وصفش نخواهند بود.

 

میتوانید انواع سیروپ ها در طعم های مختلف و برند های فو، سی سیب و کاکو را در سایت قهوه گرام خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×