چای کاسکارا؛ یک نوشیدنی بسیار جذاب

مقدمه

آیا تا به حال اسم کاسکارا به گوشتان خورده؟ یا اینکه توی منوی کافه های اطرافتان چای کاسکارا به چشمتان خورده است؟ یا شاید نام آن را از طرفداران قهوه شنیده اید؟  ما قصد داریم در این مطلب به این نوشیدنی کمی شناخته شده بپردازیم که به سرعت در حال ایجاد نام برای خود است تا بفهمیم چیست.

کاسکارا از پوست میوه قهوه یا گیلاس قهوه درست می شود که به عنوان خشکبار  فروخته می شود و با استفاده از آب جوش به صورت دم کرده درست شود، مانند یک دمنوش.  طعم کاسکارا شبیه طیف طعمی کشمش و انواع توت ها است تا نت های گل و حتی تنباکو را شامل می شود.  این کلمه از زبان اسپانیایی به معنای پوست یا پوست گرفته شده است. قهوه مدت زیادی است که وجود داشته است، پس چرا اکنون فقط در مورد کاسکارا می شنویم؟ شاید به این دلیل که کسی متوجه طعم و مزه خاص اون نشده بود و نیاز بود به طریقی به جهانیان معرفی شود.

کاسکارا چیست؟

Cascara مستقیماً از کلمه اسپانیایی Cáscara گرفته شده است که به معنای پوست، پوست یا پوست در مفهوم میوه است.

کاسکارا از پوست بیرونی گیلاس قهوه، میوه‌ای است که همه ما به عنوان دانه های قهوه می شناسیم، تهیه می شود. هنگامی که میوه گیلاس قهوه از درخت چیده می شود، فرآیندی به نام پالپینگ برای استخراج دانه ها انجام می شود و پوست بیرونی محصول فرعی این فرآیند است.  هنگامی که پوست بیرونی زیر نور خورشید خشک می شود، به آن کاسکارا گفته می شود و آماده است تا به شکل دمنوش  درست شود.

پس از استخراج دانه ها از گیلاس قهوه، اکثر پوست ها یا دور ریخته می شوند یا به کمپوست تبدیل می شوند و به عنوان کود در مزرعه قهوه استفاده می شوند.پس از استخراج دانه ها از گیلاس قهوه، اکثر پوست ها یا دور ریخته می شوند یا به کمپوست تبدیل می شوند و به عنوان کود در مزرعه قهوه استفاده می شوند.اگرچه کاسکارا از گیلاس قهوه درست می‌شود، اما هنگام دم کردن طعم آن هیچ شباهتی به قهوه ندارد. علیرغم اینکه اغلب به عنوان چای از آن یاد می‌شود، از نظر فنی نه قهوه است و نه چای.

طعم Cascara قطعاً به آنچه ما به عنوان چای گیاهی فکر می کنیم نزدیکتر است.  با این حال، کاسکارا از گیاه کاملیا سیننسیس که چای از آن تولید می شود نیست، بلکه از میوه های سرده قهوه است.  بنابراین، توصیفگر بهتر برای کاسکارا، دمنوش میوه ای است.

درست مانند قهوه خوب، کاسکارا هنگام دم کردن، طیف وسیعی از ویژگی‌های طعمی خاص خود را دارد.کاسکارا طعم هایی مانند کشمش، گیلاس، مویز، گل رز و وانیل را دارا می باشد.

 

cascara drink

چگونه فراوری قهوه بر طعم کاسکارا تاثیر می گذارد

مانند قهوه، طعم آن به نحوه پردازش گیلاس قهوه بستگی دارد.  فرآوری خیس(شسته شده) مزه های اسیدی و گلدار را دارا می باشد.  فرآوری خشک (طبیعی) با اسیدیته کمتر و شیرین‌تر است و طعم‌های میوه‌ای انگور و کشمش را دارد و حتی طعم‌های خاکی مانند چوب و تنباکو دارد.

کاسکارا در فرآوری خیس بسیار مراحل سخت تر و پیچیده تری نسبت به فرآوری خشک دارد. میوه های قهوه با غوطه ور شدن در آب و انجام فرآیند تخمیر از پوست قهوه جدا می شوند.

برای جلوگیری از تشکیل کپک، پوست ها باید به سرعت در زیر نور خورشید قرار داده و خشک شوند. اگر پوست ها به دقت پردازش نشوند، کپک می تواند به سرعت کل ردیف کاسکارا  را از بین ببرد. کاسکارا های فرآوری خیس به راحتی شناسایی می شوند، زیرا آنها عمدتاً پوست های گیلاس کامل و سفت هستند.

پردازش خشک بسیار ساده تر است، اما نه به طور معمول.  فرآوری خشک قهوه به همین سادگی است که گیلاس ها را در معرض نور خورشید قرار می دهند تا در مدت چند هفته خشک شوند.  در طی این فرآیند، پوست و دانه ی قهوه با هم خشک می شوند و پوست ها طعم خود را به دانه می دهند.

برای جدا کردن دانه ی قهوه از پوست، آنها را می زنند، که توضیح می دهد که چرا کاسکارای فرآوری شده خشک شبیه پوسته های شکسته شده است.  اگر از قهوه‌های فرآوری‌ خشک به‌خاطر طعم‌های بدشان لذت می‌برید، حتماً به دنبال کاسکارای فرآوری‌ خشک باشید.

راستی ما بهترین قهوه های اسپرسو و انواع قهوه برای دم آوری های مختلف رو برای شما آماده کردیم. خوشحال میشم اگه راهنمای خرید قهوه شما باشیم.

محصولات پیشنهادی لم

کاسکارا ملین نیست

کاسکارای تهیه شده از گیاه قهوه را نباید با کاسکارا ساگرادا اشتباه گرفتCascara sagrad ,که برای اثر ملین طبیعی خود استفاده می شود، از جنسRhamnus purshiana، گونه ای از خولان بومی آمریکای شمالی است. چای گیلاس قهوه کاسکارا به هیچ وجه با کاسکارا ساگرادا مرتبط نیست.  کاسکارا ملین نیست، بنابراین می توانید بدون نگرانی از نوشیدنی خود لذت ببرید.

آیا کاسکارا حاوی کافئین است؟

بسیاری از مردم گزارش می دهند که پس از نوشیدن کاسکارا احساس کافئین بالایی می کنند، اما آیا واقعاً حاوی چنین مقادیر بالایی از کافئین است؟

سال‌ها پیش یک متخصص معروف قهوه را دیدم که به این موضوع اشاره می‌کند که میزان کافئین آن بیشتر از قهوه است.  تجربه شخصی من بعد از امتحان کردن کاسکارا برای اولین بار این بود که زیاد سر و صدا احساس نکردم.  این باعث شد تا کمی بیشتر به این موضوع بپردازم.

جستجو در گوگل دقیقاً اطلاعات زیادی در مورد این موضوع پیدا نمی کند.  اما یک منبع قابل اعتماد از آزمایشی است که توسط Anette Moldvaer از Square Mile Coffee در لندن انجام شده است. دسته ای از کاسکارای معروف آیدا باتله برای آزمایش به کارخانه ای در آلمان فرستاده شد با این عنوان که قهوه اسکوئر مایل بدون کافئین است.  نتایج چه بود؟

با کمال تعجب، متوجه شدیم که محتوای کافئین نسبتاً کم است.  حتی در قوی‌ترین و طولانی‌ترین دم‌ آوری، محتوای کافئین کاسکارا ۱۱۱.۴ میلی‌گرم در لیتر بود، در مقایسه با طیف وسیعی از کافیین قهوه حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌گرم در لیتر آب در قهوه دم‌ شده است. ر اساس نتایج، کاسکارا تنها حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد کافئین دانه‌های قهوه را دارد.

نحوه عصاره گیری از کاسکارا: دم کردن و شربت سازی

روش دم کردن

دم کردن نوشیدنی کاسکارا یک امر ساده است.  تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید آب جوش، یک لیوان، و یک صافی  است تا مانده های میوه ی کاسکارا را بعد از دم کردن دور بیندازید.

نسبت کاسکارا به آب بسته به نوع سلیقه ی شماست. دم کرده ۱:۱۰ بسیار قوی و یا دم کردن با نسبت ۱:۲۵ ضعیف است. برای یک عصاره گیری معمول از نسبت ۱:۲۰ (۵ گرم در هر ۱۰۰ میلی لیتر) استفاده می کنیم.

مرحله ۱: آب را بجوشانید.  با صبر کردن ۳۰ ثانیه یا بیشتر، اجازه دهید آب از حالت جوش خارج شود.

مرحله ۲: ۱۵ گرم کاسکارا را در قوری بریزید. البته یک انتخاب عالی برای دم اوری استفاده از فرنچ پرس  به دلیل فیلترش است، اما از هر ابزاری که دوست داتشه باشید می توانید استفاده کنید،حتی یک لیوان.

مرحله ۳: ۳۰۰ میلی لیتر آب بریزید و آن را به آرامی هم بزنید.

مرحله ۴: به مدت ۴ دقیقه دم بکشد و پس از آن میوه ی کاسکارا را دور بریزید و با لذت بنوشید.

اگر متوجه شدید که دم کرده کمی ضعیف است، سعی کنید در دم آوری بعد کاسکارای بیشتری اضافه کنید.  شما همیشه می توانید با دمای آب و زمان های دم اوری تجربه کنید تا به بهترین دم آوری مطلوب ذائقه ی خودتان برسید.

شربت سازی

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، ممکن است متوجه کاسکارا لاته جدید استارباکس شده باشید که حاوی شربت کاسکارای خودش است.  فقط با آب، کاسکارا و شکر می‌توانید به راحتی و ارزان در خانه شربت خودتان درست کنید.  در اینجا یک دستور العمل ساده است:

مرحله ۱: یک و نیم فنجان آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید.

مرحله ۲: نصف فنجان کاسکورا اضافه کنید، به آرامی هم بزنید و حرارت را کم کنید تا بجوشد.

مرحله ۳: به مدت ۴ دقیقه بجوشانید.  مایع را صاف کرده و میوه ی کاسکارا را دور بریزید.

مرحله ۴: مایع را دوباره به قابلمه اضافه کنید.  یک فنجان شکر اضافه کنید.  بگذارید به جوش بیاید و بجوشانید تا کمی غلیظ شود و مطمئن شوید که تمام شکر حل شده است.

مرحله ۵: بگذارید خنک شود.  در شیشه نگهداری کنید و در یخچال نگهداری کنید.

این شربت برای طعم دادن به نوشیدنی های گرم و سرد عالی است، یا می توانید از آن برای روی پنکیک یا وافل یا هر خوراکی شیرین دیگری استفاده کنید.

چای کاسکارا cascara

قانونی بودن کاسکارا در انگلستان و اروپا

اگر در بریتانیا یا اروپا زندگی می کنید، ممکن است متوجه ناپدید شدن ناگهانی کاسکارا شده باشید.  این به دلیل عدم وجود مقررات در مورد فروش آن است.  به نقل از جیمز هافمن از Square Mile Coffee:

“این غیرقانونی نیست، فقط هنوز قانونی نیست.”

Cascaraغیرقانونی نیست، زیرا قوانین واردات در مورد قهوه در واقع پوسته ها و پوسته ها را پوشش می دهد، احتمالاً به این دلیل که شرکت های قهوه می توانند قهوه با عیار بسیار پایین را وارد کنند که به طور اجتناب ناپذیری شامل گیلاس قهوه در بین دسته های دانه سبز می شود.

با این حال، فروش کاسکارا به عنوان یک محصول واحد هنوز هیچ حمایتی از اتحادیه اروپا ندارد.  به عنوان یک غذای جدید طبقه بندی می شود.

غذای جدید به غذایی گفته می شود که قبل از ۱۵ مه ۱۹۹۷ به میزان قابل توجهی توسط انسان در اتحادیه اروپا مصرف نشده باشد.

کمیسیون اروپایی

فواید سلامتی گیلاس قهوه

گزارش شده است که Cascara هشت برابر بیشتر از بلوبری آنتی اکسیدان دارد و دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد میکروبی و پری بیوتیکی است.

این امر باعث شده است که KonaRed، یک شرکت مستقر در هاوایی در ایالات متحده، محصولات بهداشتی غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان مانند آبمیوه تولید کند.  اما فقط به نوشیدنی های خوشمزه ختم نمی شود.

قهوه هزاران سال است که با دست چیده می‌شود و کسانی که این گیلاس‌ها را می‌چینند پوست دست‌هایشان به‌طور محسوسی جوان‌تر است.

چیزی که زمانی راز انتخاب ساده قهوه بود، اکنون منجر به استفاده فزاینده ای از گیلاس قهوه در محصولات زیبایی برای عموم شده است.

از طریق آزمایش‌های گسترده، ثابت شده است که گیلاس قهوه در خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد برتر است و همچنین آنتی‌اکسیدان قوی‌تری نسبت به چای سبز، ویتامین C و ویتامین E است. وقتی گیلاس قهوه را جزء اصلی محصولات زیبایی خود در سال های آینده می بینید، تعجب نکنید.

خب امیدواریم با مطالعه ی این مقاله به خوبی با دمنوش کاسکارا آشنا شده باشید.همین امروز دست به کار شوید و نسبت به نوشیدن و تست طعم کاسکارا اقدام فرمایید.

منابع

منبع یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی قهوه گرام

×